Liječenje zuba – Endodoncija

Što je endodoncija?

Endodoncija je grana dentalne medicine koja se bavi liječenjem “živca i korijena zuba”.

U situacijama kada bakterije izazovu upalu živca, stomatologu ne preostaje ništa drugo nego da odstrani upaljeni i inficirani živac iz zuba i korijena. Posebnim postupcima koji uključuju tehnike ručne ili strojne instrumentacije (koje radimo u našoj poliklinici) korijenskih kanala uklanja se živac mehanički, a kasnije i kemijski, ispiranjem antiseptičkim tekućinama.

Takav zub, odnosno korijen, spreman je za punjenje i stavljanje završnog ispuna na zub, čime se završava cijeli proces liječenja zuba.

Kada je potrebno liječenje zuba ili endodoncija?

U slučajevima kada: zub boli sam od sebe, kada pulsira kao otkucaji srca ili je “odjednom narastao” pa pacijent grize samo na njega, potrebno ga je endodontski liječiti.

Koji je postupak liječenja zuba?

1. Postupak liječenja zuba započinje trepanacijom (otvaranjem krune zube) kako bismo došli do njegovih korijena.
  2. Vadi se upaljen, bolestan ili već mrtav živac iz kanala.
  3. Čistimo i dezinficiramo.
  4. Punimo kanale umjetnim materijalom koji ispunjava prostor gdje se nalazio živac.
  5. Radimo ispun na kruni zuba.
  6. Snimamo RVG snimku radi provjere uspješnosti zahvata.

U nekim slučajevima, zbog toga što je zub “mrtav”, on može potamniti, stoga je moguće izbijeliti zub kako bismo mu vratili prirodnu boju.

Endodontski liječeni zubi često su krhkiji od zdravih zubi pa ih je poželjno zaštititi krunicama čime im produžujemo vijek trajanja.

Je li postupak endodoncije/liječenja zuba bolan?

Svaki postupak koji radimo u poliklinici radi se pod lokalnom anestezijom tako da bola nema. Čak naprotiv, nakon “otvaranja” zuba i rješavanja upale pacijent osjeća olakšanje. Nakon liječenja, ponekad je prisutan osjećaj bockanja, ali to je prolazan osjećaj.

Koja je cijena endodoncije?

Cijena endodontskog tretmana ovisi o pojedinačnom slučaju, a to znači o zubu koji se tretira te o broju korijenskih kanala koje treba tretirati. Nakon liječenja izrađuje se ispun ili je potrebno zub zaštititi krunicom, a to ne ulazi u cijenu endodoncije, već se zasebno naplaćuje.

Jednoposjetna endodoncija u poliklinici Gikić

Uređaji Morita i Reciproc Gold u svakodnevnoj su primjeni u našoj poliklinici. Oni su vrhunac tehnologije u području endodoncije jer omogućuju liječenje zuba u jednom posjetu stomatologu, što nekada nije bilo slučaj. Trebalo je nekoliko dolazaka da se sanira oboljeli zub. Danas je u većini slučajeva moguće izliječiti zub u jednom posjetu. To skraćuje vrijeme kako pacijentu tako i nama, a uređaji Morita i Reciproc Gold pomažu nam i u preciznosti punjenja kanala.

Iskoristite prednosti suvremene endodontske tehnologije u Dentalnoj poliklinici dr. Gikić!

Naručite se na pregled